Na szóval az egész kaland a Porigón kezdődött. Nem, nem az Origón, minden kalandok kezdőpontjában, hanem annak ellentétében, a Multiverzum egy eldugott sarkában található bolygón, persze csak ha beszélhetünk sarokról egy n-dimenziós tér esetében.
A Porigó két Nap, a Pika és Chu körül kering, már ha azt a szánalmas bukdácsolást keringésnek lehet nevezni. Jófajta asztrofizikusok hümmögtek el már éveket azzal hogy kiszámítsák, vajon stabil-e a bolygó pályája, vagy esetleg már holnap beköszönt egy jégkorszak, esetleg megsül mindenki, mert belezuhannak a Pikába vagy a Chudába, de a végén mind elengedték a témát. Lesz ami lesz, majd látjuk, gondolták, és valami hasonló szellemben élnek a porigóbeli polgárok azóta is.
Persze a mainstream franchise-ok ide is eltaláltak: pár éve nyílt meg Porosházán a Tibi&Norbi kocsmahálózat első italmérője. Itt majdnem minden olyan, mint az eredetiben, csak hát persze annak műanyag verziója: kétfejű ogre gumiálarcos pultosok csapolják a jóféle békebeli itókákat, amit aztán robotewokok hordanak a szórakozni vágyó közönség elejébe. Hiába na, kis pénz, kis foci...
Korábbi kalandunk innen indult mint általában mindig, Tibitől. A kis csapat, Majszter Plejbasz, a friss OKJ-s papírokkal rendelkező elemi mágus/döbrögi, Weesk Glubja, az önjelölt szaxosziloszintetizátor-berhelő bárd, és Kukli Ferenc, tv-szerelőből lett xenomorph vállalkoztak arra, hogy a nem is annyira titokzatos megbízójuk, a hobgoblin aranyásó bányász vállalkozó, Mr. Bél Családi Ékszerét visszaszerzik a porosházi alvilágtól.
Útjuk nem volt egyenes, sőt oly egyszerű sem: először a hvcs-ből szerveződött polgárőrök próbálták megállítani őket, majd egy pár veszedelmes nyálnyúl is életükre tört. Közben megismerkedhettek a kisváros fontosabb helyszíneivel: a Rérlúttal, a másik kocsmával (minden faluba kell legalább két talponálló, egy alsó meg egy felső), K'ókuszpók semmiből megjelent magicshop-jával, és persze szerencsétlenségükre a fent említett varázsló Nyanyájával is, akiben egy igen erőteljes boszorkányt tisztelhetünk.
A sok kaland és megpróbáltatás után végre nyomára bukkantak a CSÉ-nek: a Putri nevű külterület vajdájának, az öreg Kolompár Sandokan-nak a nyakában fedezhették fel az ominózus ékszert. Megtalálni könnyű, megszerezni már annál nehezebb volt: végig kellett szenvedniük a Putriolimpia nevű tehetségkutató versenyt, amit persze meg is kellett volna nyerni.
A Majszter itt némi csaláshoz folyamodott: egy óvatlan pillanatban lenyúlta a CSÉ-t, a vajda lányát, és az öreg benzines motoros tolószékét. Ezután némi menekülés következett vissza Tibihez, majd a kaland vége és a lezárás.
Itt tartunk most, visszatértünk a kiindulóponthoz vagyis Tibihez, ahol is a kalandgenerátor xp szála egyre csak fokozódik...